1/35 Brückenlegepanzer M48 A2 AVLB - Das Werk
Vysoce detailní statický plastový model
Zastoupeny všechny specifické detaily německé armády
Most lze postavit v libovolné poloze
Pásové pásy v balení
4 obtisky Bundeswehru a 1 obtisk belgické armády
Ve spolupráci se známým výrobcem představujeme vylepšený model tohoto
vozidla v nové edici a s novými díly.
Vylepšení a změny:
Je použita korba a motorová paluba modelu M48A2.
Bylo zkonstruováno nové pokládací rameno (raná verze).
Nově byly navrženy všechny díly specifické pro Bundeswehr, jako je
Leitkreuz, části osvětlovacího systému, ukazatele, zpětná zrcátka,
kupole pro posádku.
Součástí jsou i rané pásy T97E2.
Součástí balení jsou tyto volitelné doplňky:
Bundeswehr, Panzerpionierkompanie 160, Elmenhorst, konec 80. let
20. století.
Bundeswehr, Panzerpionierkompanie 240, Mitterharthausen, 1987.
Bundeswehr, Panzerpionierkompanie 220, „Kecker Spatz 87“, Schwäbische
Alb, 1987
Bundeswehr, Panzerpionierkompanie 350, Hammelburg, 70. léta 20. století
Belgická armáda, 6 Geniebataljon, Dellbrück, Kwartier, Beaquevort, konec
80. let 20. století
„Brückenleger M48“ byl standardní tank Bundeswehru pro pokládání mostů, původně vyráběný v USA, než byl v 70. letech vyřazen ve prospěch „Biber“.
Základem byla pancéřová korba tanku M48 se šesti pojezdovými koly a ocelovými pásy s gumovým polstrováním.
Dvě palivové nádrže dohromady pojaly asi 1300 litrů benzinu.
Vozidlo bylo vybaveno pomocným motorem o objemu 250 cm³ pro dobíjení
akumulátorů a vytápění.
Otvor původní věže zakrývala deska a vlevo a vpravo byly připevněny
kopule pro řidiče a velitele.
M48 Brückenleger byl nejtěžším a jediným vozidlem Bundeswehru, které bylo
možné řídit pouze s řidičským průkazem třídy F4.
Téměř 20 m dlouhý sklopný most se pokládal nebo zvedal pomocí celkem čtyř hydraulických válců. Pro pokládání (nebo zvedání a skládání) mostu byly paralelně jeden po druhém uváděny v činnost vztyčovací a pokládací válec a skládací válec mostu.
Most mohl být položen až do 19 % nahoru a dolů a s příčným sklonem až 8 %.
Pro přepravu po železnici a také pro přepravu na přívěsu s nízkým
nákladem (15 t) mohl být most uložen zcela složený.
Přejezdová rychlost přes most byla přibližně 4 km/h, v praxi však bylo
možné dosáhnout až 20 km/h.